Tratează natural hemoroizii

Tratează natural hemoroizii

203
0
DISTRIBUIE

Cel puțin 50% din oameni pot avea hemoroizi simptomatici până la vârsta de 50 de ani. Cei mai mulți pacienți sunt capabili să scape natural de hemoroizi cu o dietă bogată în fibre, suplimente alimentare pe bază de plante și tratamente medicale non-chirurgicale.

Hemoroizii sunt vene umflate în anus și partea inferioară a rectului, similare cu varicele. Cauzele apariției hemoroizilor sunt multiple, însă adesea ele rămân necunoscute. Hemoroizii pot fi localizați în rect (hemoroizi interni) sau se pot dezvolta sub pielea din jurul anusului (hemoroizi externi). Uneori, hemoroizii nu provoacă simptome, dar alteori, ei provoacă mâncărimi, disconfort și sângerare.

Mai jos, redăm câteva reguli de alimentație și igienă personală, precum și recomandări de prevenire și tratament natural al hemoroizilor.

Reguli de alimentație

Consumă alimente bogate în fibre

Pentru a scăpa de hemoroizi este important să se consume alimente bogate în fibre și astfel să se evite constipația și scaunul tare. Se recomandă consumul zilnic de 30-35 grame de fibre.

Alimentele cu conținut mare de fibre sunt: avocado, fructe de pădure, smochine, varză de Bruxelles, suc de fructe, mere, banane, fasole, linte, nuci, semințe de in, semințe de cânepă, semințe de chia și quinoa, morcovi, țelină, broccoli, fasole verde, conopidă, ceapă, cartofi, jicama, măsline și ulei de măsline, nucă de cocos și ulei de nucă de cocos, omega 3, uleiul de krill, gălbenuș de ou, unt, semințe de susan, chimen negru și dovleac.

În studiile clinice, dietele bogate în fibre au redus riscul de simptome persistente și sângerări cu aproximativ 50%.

Bea multă apă

Deshidratarea poate duce la constipație, deoarece apa sau fluidele sunt necesare pentru ca fibrele să se deplaseze lin prin tractul digestiv. Multe studii, inclusiv unul publicat în European Journal of Clinical Nutrition, indică faptul că pierderea și retenția de lichide cresc riscul de constipație, agravând simptomele bolii hemoroidale. Pentru a scăpa de constipație și implicit de hemoroizi, bea cel puțin un pahar de apă la fiecare masă a zilei.

Mănâncă alimente fermentate

Alimentele fermentate, cum ar fi chefirul și iaurtul, ajută sistemului digestiv la furnizarea de bacterii benefice, esențiale pentru o digestie și tranzit intestinal optim. Mai multe studii au arătat că produsele alimentare fermentate și probioticele îmbunătățesc sănătatea tractului intestinal, prin sporirea biodisponibilității substanțelor nutritive și modificarea pH-ului intestinal.

Limitează aportul de alcool și condimente

Alcoolul deshidratează și îngreunează digestia, ceea ce face ca simptomele din boala hemoroidală să se înrăutățească. Același efect îl au și alimentele condimentate. Unele studii arată că atât alcoolul, cât și consumul de alimente condimentate servesc ca factori de risc pentru hemoroizi, cu toate că datele nu sunt consistente. Pentru a fi în siguranță, limitați totuși ingestia acestora până la dispariția simptomelor.

Reguli de igienă intimă

Nu amâna să mergi la toaletă

Atunci când trebuie să mergi la toaletă, du-te imediat. Nu mai amâna. Aceasta este unul din cele mai simple moduri de a preveni apariția hemoroizilor.

Evită încordarea

Atunci când ești la toaletă, ia-ți timp și relaxează-ți corpul. Încordarea și efortul fizic pot fi dureroase și fac mai rău hemoroizilor. Atunci când îți ții respirația și te încordezi să elimini scaunul, se creează o presiune mai mare în venele rectale. Dacă vei face asta în mod repetat, vei grăbi formarea de hemoroizi.

Previne constipația

Constipația face ca durerea și inflamația hemoroizilor să crească, ca urmare a încordării și eforului fizic suplimentar depus în timp ce utilizezi toaleta. Pentru a evita constipația, bea multe lichide, urmează un program regulat de exerciții fizice și mănâncă alimente bogate în fibre. Toate acestea fac ca scaunele să fie mai moi. Acestea sunt alte lucruri simple și eficace în prevenția și tratarea hemoroizilor.

Evită să stai prelungit în șezut

Nu sta prea mult timp în șezut sau atunci când folosești toaleta, deoarece ambele agreavează simptomele hemoroidale. Nu citi și nu-ți distrage atenția în timp ce utilizezi baia, acest lucru îți prelungește perioada de încordare.

Folosește poziția corectă la toaletă

Poziția la toaletă poate afecta ușurința cu care elimini scaunul. O poziție incorectă crește riscul de instalare a constipației și favorizează dezvoltarea hemoroizilor.

hemoroizi-5

Practic, corpul tău este proiectat pentru a elimina scaunul în poziția ghemuit. Când ne așezăm pe o toaletă modernă, genunchii se plasează la un unghi de 90 de grade în raport cu abdomenul, ceea ce împiedică de fapt eliminarea prin canalul anal. Poziția ghemuit plasează genunchii mai aproape de trunchi, iar această poziție favorizează relaxarea și maximizează eliminarea fecalelor. Foarte important, acest lucru previne stagnarea fecalelor și acumularea de toxine în tractul intestinal.

De fapt, societățile non-occidentalizate, în care oamenii stau ghemuit la toaletă, au o prevalență mai mică a bolilor intestinale. În unele culturi cu stiluri de viață tradiționale, aceste boli sunt practic necunoscute.

Curăță-te temeinic

În cazul în care rămân urme după scaun, acestea agreavează hemoroizii. Este foarte important să te cureți bine după ce mergi la toaletă. Cu toate acestea, nu te curăța cu ceva prea dur și mai ales nu folosi săpunuri care conțin substanțe chimice dure, alcool sau parfumuri. În schimb, pentru o curățare optimă folosește apa simplă și caldă, apoi te ștergi cu ceva moale. O baie de șezut cu apă caldă timp de 10 minute, de două ori pe zi, este de mare ajutor pentru pacienții cu prurit anal (mâncărimi anale), dureri sau senzație de arsură.

Treceți de la hârtie igienică la bideu

Folosind hârtie igienică pentru a te șterge, vei provoca de fapt o iritație. Un bideu nu este doar o opțiune blândă, dar este și mult mai sterilă. În cazul în care nu ai acces la un bideu, curăță-te folosind hârtie igienică umedă.

Exerciții fizice regulate

Perioadele lungi de stat în picioare sau pe scaun pot crește presiunea asupra venelor și încetinesc circulația în corp, inclusiv în intestine. Când faci exerciții fizice, împiedici în esență instalarea constipației, permiți deșeurilor să se deplaseze prin tractul intestinal și scazi astfel presiunea asupra venelor. Ca rezultat, vei reduce riscul apariției hemoroizilor.

In același timp, exercițiile fizice regulate te ajută să scapi de excesul de greutate, ce reprezintă un alt factor care favorizează apariția hemoroizilor.

Suplimente alimentare utile

Ghimpe pădureț

butcher-broom-solgar
Butcher’s Broom 100cps Solgar

Ruscus (ruscus aculeatus), denumit și butcher’s broom (en) sau ghimpe pădureț (ro), poate ajuta la reducerea umflăturii și inflamației hemoroizilor. Un studiu realizat în Germania a constatat că ruscus a fost un mijloc eficient de tratament pentru pacienții care suferă de insuficiență venoasă cronică, o afecțiune în care fluxul de sânge prin vene este inadecvat.

Pycnogenol

pycnogenol-secom
Pycgenol 50mg 30tbl Kal prin Secom

Un studiu din 2010 publicat in Phytotherapy Research a constatat eficacitatea Pycnogenol administrat oral și local ajută la vindecarea atacurilor hemoroidale acute.

Castan sălbatic

Castanul sălbatic (aesculus hippocastanum), denumit și horse chestnut (en), este uzual folosit ca un remediu pe bază de plante pentru ameliorarea simptomelor hemoroidale.

muguri-de-castan-hofigal
Muguri de Castan Salbatic Gemoderivat 30 Monodoze Hofigal

Potrivit unui studiu publicat în Alternative Medicine Review, castanul sălbatic a demonstrat că îmbunătățește microcirculația, fluxul capilar și tonusului vascular; toate acestea sunt utile în procesul de vindecare al hemoroizilor.

Hamamelis

Hamamelis (hamamelis virginiana), denumit și nucul vrăjitoarelor (ro) sau witch hazel (en), este o plantă folosită cu succes în terapia antihemoroidală, datorită proprietăților sale astringente, antioxidante și de vindecare a pielii. Aplicarea topică de hamamelis ajută la calmarea hemoroizilor prin reducerea inflamației și a durerii.

Psyllium

psyllium-seminte
Psylliym seminte 100gr Spring Markt

Psyllium (ispaghula) este o excelentă sursă naturală de fibre pure. Cel mai adesea, psyllium se comercializează sub formă de pulbere sau semințe. Studiile arată că fibrele vegetale ca tărâțele de psyllium pot reduce frecvența sângerărilor din timpul defecației și ajută la evitarea constipației și a efortului depus în timpul utilizării toaletei. Atunci când consumi psyllium, asigură-te că vei bea multă apă. Psyllium are un efect stimulator intestinal și laxativ, iar în doze mai mari are un efect antiexcretor (reduce rata de excreție a fluidelor) și antidiareic.

Uleiuri esențiale benefice

Ulei de chiparos

ulei-de-chiparos
Ulei esential de chiparos 10ml Adams Vision

Uleiul de chiparos (cupressus sempervirens) încetinește circulația sangvină și stimulează coagularea sângelui, datorită proprietăților hemostatice și astringente. Uleiul de chiparos provoacă contracția vaselor de sânge și întărește țesuturile. De asemenea, este cunoscut că reduce anxietatea, ajutând astfel la ameliorarea constipației pentru unii oameni. Utilizați uleiul de chiparos local, prin aplicarea a 3-4 picături pe o fașă de bumbac, apoi se acoperă zona afectată.

Ulei de helichrysum

helicrysum-italicum

Uleiul de helichrysum (helichrysum italicum) – din plantele numite și imortele, cununițe sau flori de paie – ajută la stimularea secreției de sucuri gastrice, care sunt necesare pentru a descompune produsele alimentare, prevenind astfel problemele digestive. De asemenea, servește ca un agent antiinflamator atunci când se aplică local. Pentru reducerea durerii și dezumflarea hemoroizilor, se aplică 3-4 picături pe o fașă de bumbac și apoi se acoperă zona afectată.

Mai multe produse cu efecte antihemoroidale aici

Articol de dr. Tiberiu Mihaiu, Decembrie 2016

Surse:

  1. Perm J. 2007 Spring; 11(2): 74–76. Hemorrhoids: Modern Remedies for an Ancient Disease. Herman Villalba, MD and Maher A Abbas, MD, FACS, FASCRS.
  2. Eur J Clin Nutr. 2003 Dec;57 Suppl 2:S88-95. Mild dehydration: a risk factor of constipation? Arnaud MJ1.
  3. J Appl Microbiol. 2006 Jun;100(6):1171-85. Probiotics and their fermented food products are beneficial for health. Parvez S, Malik KA, Ah Kang S, Kim HY.
  4. Gastroenterol Clin Biol. 2005 Dec;29(12):1270-4. Risk factors associated with hemorrhoidal symptoms in specialized consultation. Pigot F, Siproudhis L, Allaert FA.
  5. Enlarged hemorrhoids: How can you relieve the symptoms yourself?
  6. 2002;52(4):243-50. Efficacy and safety of a Butcher’s broom preparation (Ruscus aculeatus L. extract) compared to placebo in patients suffering from chronic venous insufficiency. Vanscheidt W, Jost V, Wolna P, Lücker PW, Müller A, Theurer C, Patz B, Grützner KI.
  7. Phytother Res. 2010 Mar;24(3):438-44. doi: 10.1002/ptr.3021. Pycnogenol treatment of acute hemorrhoidal episodes. Belcaro G, Cesarone MR, Errichi B, Di Renzo A, Grossi MG, Ricci A, Dugall M, Cornelli U, Cacchio M, Rohdewald P.
  8. Altern Med Rev. 2001 Apr;6(2):126-40. Hemorrhoids and varicose veins: a review of treatment options. MacKay D1.
  9. University of Maryland, Medical Center.
  10. Dig Dis Sci. 2011 May;56(5):1460-71. doi: 10.1007/s10620-010-1466-0. Epub 2010 Nov 17. Pharmacological basis for the medicinal use of psyllium husk (Ispaghula) in constipation and diarrhea. Mehmood MH1, Aziz N, Ghayur MN, Gilani AH.
  11. Evid Based Complement Alternat Med. 2005 Jun; 2(2): 179–184. Published online 2005 Apr 27. doi: 1093/ecam/neh087. PMCID: PMC1142199. Immunological and Psychological Benefits of Aromatherapy Massage. Hiroko Kuriyama, Satoko Watanabe, Takaaki Nakaya, Ichiro Shigemori, Masakazu Kita, Noriko Yoshida, Daiki Masaki, Toshiaki Tadai, Kotaro Ozasa, Kenji Fukui, and Jiro Imanishi.
  12. J Ethnopharmacol. 2014;151(1):54-65. doi: 10.1016/j.jep.2013.11.005. Epub 2013 Nov 14. Helichrysum italicum: from traditional use to scientific data. Antunes Viegas D, Palmeira-de-Oliveira A, Salgueiro L, Martinez-de-Oliveira J, Palmeira-de-Oliveira R.
  13. Dietary fiber: Essential for a healthy diet. By Mayo Clinic Staff.
  14. The truth about poo: we’re doing it wrong. The Guardian. May 2015.

NICIUN COMENTARIU

Lasa un comentariu aici