Omega 3 creste abilitatea copilului de a citi

Omega 3 creste abilitatea copilului de a citi

"După 3 luni, am putut vedea că abilitățile de citire ale copiilor s-au îmbunătățit prin administrarea de acizi grași esentiali" - dr. Mats Johnson, Suedia

97
0
DISTRIBUIE
Omega 3/6 regleaza sistemul de semnalizare in creier

Daca copilul tau are dificultati de citire, solutia ar putea fi mai degraba suplimentarea dietei copilului cu omega 3 si 6, decat angajarea unor lectii particulare. In comparatie cu placebo, copiii care au luat 3 luni omega 3 si 6 si-au imbunatatit capacitatea de lectura – în mod special “timpul de decodare fonologica” si “timpul de analiza vizuala”. Aceasta este concluzia unui studiu recent efectuat in Suedia si publicat in The Journal of Child Psychology and Psychiatry.

Noul studiu sugereaza ca administrarea suplimentelor cu omega 3 si 6 copiilor de 9-10 ani ar putea imbunatati semnificativ abilitatile de citire la elevi, dupa cum afirma Mats Johnson, medic sef si cercetator la Centrul de Neuropsihiatrie Gillberg de la Universitatea Sahlgrenska, Suedia. El si colegii sai au mentionat in cercetarile anterioare efectele pozitive ale administrarii suplimentelor de acizi grasi omega 3 si 6 la copiii cu dificultăți de citire si lipsa de concentrare. Ca atare, echipa a vrut să vadă dacă acizii grași ar îmbunătăți in masa capacitatea de citire la elevi.

Desi corpul uman isi poate produce singur cele mai multe grasimi de care are nevoie, totusi grasimile esentiale omega 3 si 6 nu pot fi sintetizate in organism si trebuie procurate exclusiv din surse externe, prin alimentatie. Alimentele bogate in omega 3 includ pește, uleiuri vegetale, nuci, semințe de in si legume cu frunze, iar cei mai mulți acizi grași omega 6 din dieta deriva din uleiuri vegetale. Potrivit echipei suedeze, dieta noastra moderna nu contine foarte mult omega 3, desi membranele celulelor nervoase sunt in mare parte alcatuite din grasimi polinesaturate (inclusiv omega 3 si 6), cu rol in „transmiterea semnalelor intre celulele nervoase si reglarea sistemelor de semnalizare in creier”.’

Copiii cu probleme usoare de atentie au prezentat o imbunatatire mai mare

Pentru studiul lor, cercetatorii au inclus 154 de elevi din vestul Suediei, din clasa a 3-a (între 9 și 10 ani). Cercetatorii au masurat apoi abilitățile lor de citire folosind un test bazat pe computer, numit testul Logos. Au masurat viteza de citire, abilitatea de a citi cuvinte nonsens și vocabularul. În continuare, echipa a repartizat aleatoriu copii pentru a primi fie capsule cu ambele identice omega 3 si omega 6, fie placebo (capsule cu ulei de palmier). Copiii au luat capsule timp de 3 luni, iar ei și părinții lor nu au știut dacă au primit acizi grași sau placebo.

“Chiar și după 3 luni, am putut vedea că abilitățile de citire ale copiilor s-au îmbunătățit prin administrarea de acizi grași, comparativ cu cei care au primit placebo. Acest lucru a fost evident mai ales în capacitatea de a citi un cuvânt nonsens cu voce tare și pronunță în mod corect (decodare fonologică ), precum și capacitatea de a citi o serie de scrisori rapid (timp de analiza vizuala). ”

In timp ce studiul a inclus unii copii care au avut probleme usoare de atentie, nu a existat nici un copil in studiu diagnosticat cu ADHD (tulburare hiperkinetica cu deficit de atentie). Cu toate acestea, cercetatorii au constatat că elevii cu probleme usoare de atentie usoare au avut imbunatatiri mai mari in anumite teste după ce au luat suplimente de acid gras, inclusiv citire mai rapidă.

Citeste si articolul Grasimi ce trebuie consumate saptamanal.

Articol de dr. Tiberiu Mihaiu, Septembrie 2016

Surse:

  1. Omega-3/Omega-6 Fatty Acids for Attention Deficit Hyperactivity Disorder: A Randomized Placebo-Controlled Trial in Children and Adolescents. Mats Johnson, M.D., Sven Östlund, B.A., Gunnar Fransson, B.A., Björn Kadesjö, M.D., Christopher Gillberg, M.D., Ph.D.
  2. Omega 3/6 fatty acids for reading in children: a randomized, double-blind, placebo-controlled trial in 9-year-old mainstream schoolchildren in Sweden. Mats Johnson, Gunnar Fransson, Sven Östlund, Björn Areskoug, Christopher Gillberg. The Journal of Child Psychology and Psychiatry. First published on 22 August 2016.

NICIUN COMENTARIU

Lasa un comentariu aici