Iertarea – Calea spre sanatate si fericire

Iertarea – Calea spre sanatate si fericire

Iertarea presupune eliberarea de sentimentele nocive, precum furie, suparare si durere, care dauneaza sanatatii tale psihice si fizice si iti ofera o intelegere si cunoastere mai profunda a Sinelui tau.

193
0
DISTRIBUIE

Iertarea este un subiect vechi de cand e lumea, un cuvant pe care il invatam de mici copii „…si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri”. Exprimat destul de limpede – fii gata sa ierti pentru ca si tu esti supus greselilor. De obicei, prima noastra reactie este „De ce ar trebui sa o fac dupa tot ceea ce mi-a facut?”.

Iertarea nu inseamna sa dai dreptate unei nedreptati sau sa tolerezi abuzul, fizic si verbal, la adresa ta. Iertarea presupune eliberarea de sentimentele nocive, precum furie, suparare si durere, care dauneaza sanatatii tale psihice si fizice si iti ofera o intelegere si cunoastere mai profunda a Sinelui tau. In acest sens, iertarea este, cu adevarat, darul pe care ti-l faci tie.

Dupa gradul de dificultate a procesului, am putea clasifica iertarea in trei categorii:
1. Sa ierti celor care ti-au gresit.
2. Sa te ierti pentru durerea pricinuita altora.
3. Pentru raul pe care ti l-ai pricinuit tie insuti/insati.

Sa ierti celor care ti-au gresit este cea mai usoara dintre toate iertarile, daca plecam de la urmatoarea premisa: „Eu sunt creatorul propriei mele realitati. Uneori o fac constient, insa in mare parte a timpului o fac inconstient. Partea mentala nu cunoaste. Sufletul insa le stie pe toate si regizeaza intamplarile din viata mea intr-un mod subtil si iscusit. Astfel se intampla ca intalnesc in calea mea persoane care ma ranesc, ma inseala, tradeaza, ma supara, ma dezamagesc. Dintr-un anume motiv Eu i-am invitat. Cu ce scop?” In clipa cand se intampla sa descoperim raspunsul, supararea se evapora si atunci in loc de „te iert” vom spune persoanei sau intamplarii respective „iti multumesc”.

Cum se produce eliberarea? Incepe prin a fi sincer cu tine insuti/insati si sa-ti accepti emotiile oricat de primitive si rusinoase n-ar fi. Acest gen de emotii nu reprezinta decat un ambalaj pe care trebuie sa-l inlaturi. Am fost invatati ca nu e frumos sa porti ranchiuna, sa invidiezi etc. si atunci preferam sa ascundem emotiile sub pres repede departe de vazul lumii, mai putin de vazul sufletului nostru. Dar sufletul refuza sa fie un depozit de emotii reprimate si atunci va crea scenarii, diverse sau similare, in incercarea de a-ti atrage atentia la povara pe care o porti, sa o constientizezi si sa te eliberezi.

Simti furie? Permite-i sa se exprime. Nu inseamna sa platesti cu aceeasi moneda persoanei care te-a ranit. Te retragi cu demnitate si incepi tratamentul individual.
Louise Hay descrie mai multe metode pe care le putem utiliza pentru a elibera aceste sentimente intr-un mod pozitiv. Ai posibilitatea sa tipi in masina cu geamurile inchise. Ai posibilitatea sa lovesti in perna. Poti face galagie si sa spui toate lucrurile pe care doresti sa le spui (acasa intre patru pereti). Poti sa tipi intr-o perna. Alearga o tura in jurul cartierului sau joaca tenis dand cu mingea de perete doar pentru a elibera tensiunile stocate in corpul tau.

Persoanele cu temperament melancolic sau flegmatic ar fi deschise sa utilizeze o metoda mai pacifista, cum ar fi, exercitiul cu oglinda. Uita-te in ochii tai in oglinda si spune „Sunt gata sa te iert”. Repeta de mai multe ori. Ce simti? Incapatanare, revolta sau deschidere si bunavointa? Observa-ti emotiile fara sa le judeci. Respira adanc de cateva ori si repeta exercitiul. Simti diferit?

In cazul ranilor vechi, daca dorim sa iertam o persoana din trecut, cand emotiile nu mai sunt proaspete, se poate face exercitiul cu urmatoarea afirmatie „Te iert, pentru ca nu ai fost asa cum as fi vrut eu sa fii. Te iert si te eliberez.” Repeta in gand, cu voce tare si in scris de 70 de ori, 7 zile la rand. Este necesar de mentionat si numele: „Eu, (numele tau), te iert, (numele persoanei pe care vrei sa o ierti), pentru ca…”.

Ce se intampla odata ce am reusit sa ne eliberam de emotiile distructive? In interior, e posibil sa vezi lucurile din alta perspectiva si sa realizezi ca ai interpretat gresit situatia si nu exista un motiv real de suparare sau va iesi la suprafata un eveniment similar din trecut in urma caruia din cauza ranilor nevindecate ti-ai inchis inima. La exterior, persoana in cauza isi va schimba comportamentul sau va pleca din viata ta, misiunea fiindu-i indeplinita.

Exercitiile enumerate sunt eficiente, dar nu sunt obligatorii. Daca dorim sincer din toata inima sa iertam, magia se intampla. In final vom vedea maretia adevarata a Sinelui nostru cu ochii sufletului – un pas maret in directia iubirii de sine, astfel dandu-ne permisiunea sa atragem doar experiente pozitive in viata noastra.

NICIUN COMENTARIU

Lasa un comentariu aici