Dieta alcalina si echilibrul pH

Dieta alcalina si echilibrul pH

O aciditate crescută poate însemna o boală gravă. Pentru a menține sănătatea, dieta ar trebui să conțină 60% alimente alcaline și 40% alimente acide. Pentru restabilirea sănătații, dieta ar trebui să conțină 80% alimente alcaline și 20% alimente acide.

895
1
DISTRIBUIE

Dieta alcalina aduce beneficii semnificative dovedite asupra mentinerii sanatatii sau a restabilirii acesteia. Plecand de la principiul enuntat de dr. Robert Young, potrivit caruia “toate celulele corpului sunt produse ale sângelui, iar sângele este un produs a ceea ce mâncam, bem si gândim”, este lesne de inteles ca o dieta adaptata fin la nevoile stricte acido-bazice ale metabolismului nostru, nu este doar utila, ci chiar necesara. Aceasta este dieta alcalina.

Prima clasificare a alimentelor in alcaline sau acide dateaza de acum mai bine de 100 de ani, cand Sherman & Gettler (1912) au cercetat continutul caloric al produselor alimentare. Dupa ce alimentele erau incinerate, resturile acestora erau amestecate cu apa si apoi se măsura ph-ul reziduurilor. Reziduurile alimentelor cu pH scăzut sub pragul de 7, ca zahăr alb, cereale integrale, lactate, gălbenuș de ou, carne, conserve, alcool, cofeină au fost denumite alimente acide. Dimpotrivă, reziduurile alimentelor cu pH mai mare de 7, ca legume, fructe, soia, tofu, nuci, semințe, au fost denumite alimente alcaline.

Potențialul incărcăturii acide renale (potential of renal acid load), pe scurt PRAL, este folosit pentru a descrie măsura in care un produs alimentar poate afecta aciditatea urinei (Remer & Manz, 1995). Alimentele cu un PRAL pozitiv sunt susceptibile de a face urina mai acidă, iar alimentele cu un PRAL negativ alcalinizeaza urina. Aceasta cercetare a avut scopul de a calcula potențialul acid al celor mai utilizate alimente și astfel de a se stabili legatura dintre dieta, aciditatea urinei și reducerea infecțiilor urinare, recurențelor litiazei renale (pietre la rinichi), osteoporozei, precum și în nutriția sportivilor pentru creșterea performanțelor atletice.

Când se vorbeste de pH-ul organismului, de obicei se face referire la pH-ul sângelui, a cărui valoare este ușor alcalină, cu variații foarte mici cuprinse între 7,35 si 7,45. Modificări ale pH-ul sângelui în afara acestui interval, pun viața în pericol, de aceea organismul și-a dezvoltat propriile sisteme de control și eficientizare a pH-ului, cel mai important fiind cel al bicarbonatului.

Pentru persoanele sănătoase, rinichii joacă un rol esențial în menținerea pH-ului organismului în intervalul de 7,35 – 7,45 prin reglarea excreției de ioni de hidrogen (H +) în urină. Dacă pH-ul sângelui scade sub limita normală, rinichii vor elimina mai multi ioni de hidrogen (H +) în urină pentru a compensa, astfel că urina devine mai acidă și sângele devine mai alcalin.

Deși pH-ul sangvin rămâne relativ stabil, pH-ul urinei poate fluctua uzual în intervalul de aproximativ 4,5 – 8,5. Mulți adepți ai dietei alcaline își testează pH-ul urinar pentru a evalua impactul schimbărilor dietetice asupra pH-ului. Intradevăr, pH-ul urinei variază în funcție de compoziția dietei, dar pH-ul urinei nu reflectă pH sangvin, care trebuie să fie măsurat printr-un test de sânge.

pH-ul tractului digestiv variază și el pentru a ajuta la digestia chimică optimă. Saliva este ușor acidă, cu un pH cuprins între 6 – 7. Stomacul produce acid cu un pH de aproximativ 2, pancreasul secretă bicarbonat cu pH cuprins 8,2 – 9,3 pentru a neutraliza conținutul acid al stomacului și de a proteja duodenul, oferindu-i un mediu optim de lucru pentru enzimele digestive pancreatice.

In timp, dieta alcalina a suferit modificări, însă principiile de bază au rămas:

Pentru a menține sănătatea, dieta ar trebui să conțină 60% alimente alcaline și 40% Acide. pentru a restabili sănătatea, dieta ar trebui să conțină 80% alimente alcaline și 20% acide.

Alte metode de alcalinizare a organismului:

  • Fă exerciții fizice si sport (pentru cresterea oxigenarii tisulare, locul ideal fiind la munte, mare, în paduri, lângă cascade, acolo unde prezența ionilor negativi este semnificativ mai mare față de ionii pozitivi). Atentie! Excesul de exercitii fizice determină creșterea acidității;
  • Redu stresul și emoțiile negative. Gândește pozitiv și zâmbește mai des!;
  • Redu consumul de medicamente;
  • Dormi suficient;
  • Bea multe lichide (apă plată și nu băuturi răcoritoare, cafea, ceai negru sau alcool);
  • Stimulează excreția de acid (prin vizite regulate scurte la o saună nu prea „hot”);
  • Evită fumatul pasiv și activ;
  • Consumă suplimente nutritive cu rol alcalinizant

potential-renal-incarcatura-acida-alimente-evita

1 COMENTARIU

Lasa un comentariu aici