Depresia, principala boală și cauză de invaliditate în lume

Depresia, principala boală și cauză de invaliditate în lume

În țările cu venituri mari, cum ar fi SUA, 50% din persoanele cu depresie nu primesc tratament. În țările cu venituri mici, procentul este de peste 80%.

81
0
DISTRIBUIE
Majoritatea persoanelor cu depresie suferă în tăcere sau nu primesc îngrijirea adecvată

Depresia a ajuns acum principala boală și cauză de invaliditate la nivel mondial, afectând 322 de milioane de oameni din întreaga lume, conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

În plus față de suferința umană, impactul financiar al depresiei este de asemenea sever. OMS estimează pierderile economice la nivel mondial de către gospodării, angajatori și guverne sunt de peste 1000 de miliarde de euro.

Depresia este puternic legată de un risc crescut de abuz de substanțe, suicid, boli de inimă, diabet. Majoritatea persoanelor cu depresie suferă în tăcere sau nu primesc îngrijirea adecvată. În țările cu venituri mari, cum ar fi SUA, 50% din persoanele cu depresie nu primesc tratament. În țările cu venituri mici, procentul este de peste 80%.

Din păcate, suicidul a crescut brusc în rândul tinerilor adolescenți, iar antidepresivele au un rol important. Multe antidepresive sunt cunoscute pentru creșterea riscului de suicid la copii, adolescenți și adulții tineri. Cu toate acestea și în ciuda avertismentelor, antidepresivele sunt încă adesea prescrise pentru persoanele tinere.

Cum tratezi natural depresia, fără medicamente

Alimentele au un impact imens asupra creierului tau, de aceea schimbarea dietei și a planului nutrițional sunt primele lucruri pe care trebuie să le faci când ești deprimat.

Evitarea alimentelor procesate, a zahărului (în special fructoza) și a cerealelor este deosebit de importantă, deoarece vă ajută la normalizarea insulinei și leptinei, factori cu contribuție dovedită în depresie.

Următoarele elemente nutritive, plante medicinale și suplimente s-au dovedit a fi deosebit de utile în tratarea depresiei:

Vitamina D, plus expunerea la soare.

Multe studii au arătat că deficiența de vitamina D predispune la depresie.  Optimizarea depozitelor de vitamina D ale organismului, cu expunerea regulată la soare trebuie reprezintă o abordare corectă antidepresivă. Intr-un astfel de studiu, persoanele cu un nivel de vitamina D sub 20 nanograme pe mililitru (ng/ml) au avut risc crescut de depresie, cu 85% mai mare decât cei cu un nivel de 30 ng/m.

Grăsimi omega 3

DHA este probabil cel mai important nutrient pentru funcționarea optimă a creierului, prevenind astfel depresia. În timp ce puteți obține DHA din krill sau ulei de pește, este mult mai bine să fie obținut din carnea de pește, cum ar fi somonul sălbatic curat din Alaska, sardine, hering, anșoa și icre de pește. Deficitul de DHA a fost legat de depresie, pierderi de memorie, schizofrenie și boala Alzheimer.

Acidul folic (vitamina B9) și alte vitamine din complexul B

Aportul insuficient de acid folic este un factor de risc major, creșterea riscului de depresie severă crescând de aproape 3 ori. Dacă se utilizează un supliment, se recomandă metilfolat, deoarece această formă de acid folic este cea mai eficientă. Alte deficiențe de vitamina B, inclusiv B1, B2, B3, B6, B8 și B12 au de asemenea capacitatea de a produce simptome de tulburări neuropsihiatrice. Deficitul de vitamina B12, în special, poate contribui la depresie, afectând 1 din 4 persoane.

Antioxidanți

Consumul de fructe și legume este asociat cu cote mai mici de depresie si anxietate, ca urmare a conținutului de antioxidanți – ce ajută la combaterea inflamației în corpul tău. Inflamația cronică este considerată a fi una dintre cauzele principale ale depresiei.

Sunătoare sau St. John’s Wort (hypericum perforatum)

Această plantă medicinală are o utilizare istorică lungă pentru depresie și acționează similar cu antidepresivele, prin creșterea substanțelor chimice din creier asociate cu starea de spirit, cum ar fi serotonina, dopamina si noradrenalina.

S-adenozil metionină (SAMe)

SAMe este un derivat de aminoacid care apare în mod natural în toate celulele. Acesta joacă un rol în multe reacții biologice prin transferul grupării sale metil la ADN, proteine, fosfolipide și amine biogene. Mai multe studii științifice indică faptul că SAMe poate fi util în tratamentul depresiei.

5-hidroxytriptofan (5-HTP)

5-HTP este o altă alternativă naturală la antidepresivele tradiționale. Atunci când corpul tău intenționează să producă serotonină, fabrică mai întâi 5-HTP. Luând 5-HTP ca supliment, acesta poate ridica nivelul de serotonină. Dovezile sugerează că 5-HTP surclasează un placebo atunci când vine vorba de atenuarea depresiei, mai mult decât se poate spune despre antidepresive.

XingPiJieYu (XPJY)

Această plantă medicinală din China reduce efectele “stresului cronic, imprevizibil”, reducând astfel riscul de depresie.

Prebiotice și probiotice

Sănătatea ta mentală este strâns legată de sănătatea intestinului. O serie de studii au confirmat că inflamația cronică, în special inflamația gastro-intestinală, poate juca un rol critic în dezvoltarea depresiei. De fapt, cercetătorii au sugerat că “depresia poate fi o manifestare neuropsihiatrică a unui sindrom inflamator cronic”.

Intestinul este considerat a fi al doilea creier, creat din tesut identic cu cel al creierul în timpul gestației. Este important să înțelegem că bacteriile intestinale sunt o parte activă și integrată de reglementare a serotoninei și de fapt, produc mai multă serotonină decât creierul.

Optimizarea florei intestinale este o parte esențială a ecuației pentru a optimiza nivelul serotoninei. Bacteriile intestinale joacă de asemenea un rol în reglarea GABA și reduce hormonul indus de stres – corticosteron, având ca rezultat reducerea anxietății și a manifestărilor comportamentale legate de depresie.

Pentru a asigura hrana adecvată microbiomului instestinal, consumați multe legume proaspete și alimente fermentate în mod tradițional. O alegere sănătoasă ar fi includerea legumelor fermentate și a chefirului. Dacă nu mâncați alimente fermentate în mod regulat, a lua un supliment probiotic de înaltă calitate este recomandată. De asemenea, amintiți-vă să limitați drastic aportul de cereale și zaharuri, în special fructoza.

Evaluați deficitul de sare

Deficitul de sodiu creează simptome similare cu cele ale depresiei. Asigurați-vă că nu folosiți sare procesată (sare de masă obișnuită). O alegere sănătoasă este o sare naturală, neprelucrată, cum ar fi sarea roz de Himalaya, care conține mai mult de 80 de micronutrienți diferiți.

Asigurați-vă că nivelul de colesterol nu este prea mic pentru o sănătate mintală optimă

Nivelul scăzut de colesterol este legat direct de ratele crescute în mod dramatic de suicid, precum și de agresiune față de terți. Această expresie crescută a violenței față de sine și terți, se poate datora colesterolului care, fiind redus, scade numărul receptorilor din creier pentru serotonină. Acești receptori sunt constituiți din 30% masă de colesterol.

Prin urmare, concentrațiile mai scăzute de colesterol seric pot contribui la scăderea serotoninei cerebrale, ceea ce contribuie nu numai la depresiile suicidare asociate, dar previne suprimarea comportamentelor agresive și violența față de sine și terți.

Stil de viață cu efect antidepresiv

  • exerciții fizice regulate și activități în aer liber
  • somn cu durată de 8 ore pe noapte
  • limitarea expunerii excesive la câmpuri electromagnetice
  • utilizarea tehnicilor de “curățare emoțională” de reducere a stresului

Articol de dr. Tiberiu Mihaiu, Aprilie 2017

Surse:

  1. Effect of XingPiJieYu decoction on spatial learning and memory and cAMP-PKA-CREB-BDNF pathway in rat model of depression through chronic unpredictable stress. Chunye Wang, Jianyou Guo and Rongjuan Guo.
  2. Vitamin D vs broad spectrum phototherapy in the treatment of seasonal affective disorder. Europe PMC. The Journal of Nutrition, Health & Aging .
  3. Effects of vitamin D supplementation on symptoms of depression in overweight and obese subjects: randomized double blind trial. Authors R. Jorde, M. Sneve, Y. Figenschau, J. Svartberg, K. Waterloo. Rolf Jorde, Medical Department, University Hospital of North Norway. Journal of Internal Medicine.
  4. Low vitamin D may play role in suicide attempts. Michigan State University.
  5. Vitamin D might help fight symptoms of depression. The Times.
  6. Dietary folate and the risk of depression in Finnish middle-aged men. A prospective follow-up study. Tolmunen T, Hintikka J, Ruusunen A, Voutilainen S, Tanskanen A, Valkonen VP, Viinamäki H, Kaplan GA, Salonen JT.
  7. Antioxidant and Folate Rich Foods for Depression. Written By Michael Greger M.D.
  8. The association between fruit and vegetable consumption and mental health disorders: evidence from five waves of a national survey of Canadians. McMartin SE, Jacka FN, Colman I.
  9. How St. John’s Wort Fights Depression. By Alexandra Rowles, RD.
  10. Role of gastrointestinal inflammations in the development and treatment of depression. Fehér J, Kovács I, Balacco Gabrieli C.
  11. Stress-Busting Chinese Herb A Natural Anti-Depressant Improving Cognition and Memory. PreventDisease.
  12. Ingestion of Lactobacillus strain regulates emotional behavior and central GABA receptor expression in a mouse via the vagus nerve. Bravo JA, Forsythe P, Chew MV, Escaravage E, Savignac HM, Dinan TG, Bienenstock J, Cryan JF.
  13. 20 Abstracts with Suicidal Behavior Research. GreenMedInfo.
  14. Suicide and depression abstracts
  15. Epidemiological studies of suicide and depression and magnetic fields. EMFs info.
  16. Study links mobile device addiction to depression and anxiety. By Sarah Banducci. Illinois News Bureau

NICIUN COMENTARIU

Lasa un comentariu aici