7 alimente ce cresc natural nivelul de testosteron

7 alimente ce cresc natural nivelul de testosteron

Poți utiliza metode naturale pentru creșterea nivelului de testosteron și de a îmbunătăți astfel starea generală de sănătate, fără declanșarea unui dezechilibru din partea sistemului hormonal delicat din corpului tău.

9488
1
DISTRIBUIE

Deși de multe ori asociat cu bărbații, testosteronul este un hormon important pentru sănătatea atât a bărbaților, cât și a femeilor. Pe masură ce înaintăm în vârstă, nivelul de testosteron produs în mod natural de către organismul nostru tinde să scadă.

Unii factori de mediu, cum ar fi expunerea la medicamente de tipul statinelor sau ierbicide de tipul Roundup, pot determina o scădere a producției de testosteron. Un nivel scăzut de testosteron la bărbați este asociat cu mărirea prostatei, alopecie androgenică (căderea părului) și anumite tipuri de cancer.

Femeile au în mod natural niveluri mai scăzute de testosteron pe tot parcursul vieții lor. Organismul lor este mai sensibil la hormoni, iar sănătatea lor depinde de echilibrul dintre estrogen, progesteron și testosteron. Dezechilibrul care rezultă atunci când femeile folosesc terapia de substituție hormonală în timpul menopauzei este o teorie care ar explica ratele crescute de cancer de sân.

Testosteronul joacă un rol cheie în producția naturală de estrogeni, ajută la menținerea oaselor și a masei musculare, contribuie la menținerea unui nivel optim al libidoului.

Poți utiliza metode naturale pentru creșterea nivelului de testosteron și de a îmbunătăți astfel starea generală de sănătate, fără declanșarea unui dezechilibru din partea sistemului hormonal delicat din corpului tău.

Factori care influențează producția de testosteron

Pentru a produce testosteron, corpul are nevoie de mai multe substanțe nutritive diferite, care de multe ori sent deficitare, ca zinc si vitamina D3.

Zincul este un mineral esențial care este prezent în mod natural în unele alimente. Deficitul de zinc poate duce la o gamă largă de simptome, unele foarte grave, deoarece zincul este implicat într – o serie de procese importante ale corpului. Deficitul de zinc poate fi recunoscut la apariția unor simptome ca lipsa poftei de mâncare, depresie, alterarea gustului sau mirosului, răceli frecvente și infecții, deficit de creștere la copii. Sursele naturale de zinc sunt reprezentate de:

  • ficat
  • carne de vită (hranită cu iarbă)
  • ciuperci
  • spanac
  • vegetale de mare
  • semințe de dovleac
  • mazăre

Vitamina D poate fi fabricată de corpul tău atunci când pielea este expusă la soare. Cu toate acestea, mulți oameni au deficit de vitamina D, din cauza numărului mare de ore petrecute în interior și protecțiile solare folosite.

Stresul este un “natural killer” de testosteron. Atunci când trecem prin momente de stres, corpul eliberează cortizol, un hormon secretat de glandele suprarenale și reduce efectele testosteronului. Dacă dorești să îmbunătățești efectele testosteronului, atunci redu stresul și nivelul de cortizol.

Eu nu susțin ore de expunere la soare neprotejat, dar corpul tau are nevoie de expunere neprotejat regulat pentru a produce vitamina D și pentru a obține alte beneficii. Poti citi mai multe despre deficienta de vitamina D si modul in care aceasta afecteaza sanatatea.

7 alimente care cresc natural nivelul de testosteron

Deși există mai multe moduri de a stimula nivelul de testosteron, producerea hormonului este dependentă de prezența unor substanțe nutritive specifice. Poți începe cu introducerea acestor alimente în dietă:

  1. Rodia. Este un fruct roșu utilizat de secole în medicina tradițională. Are un conținut ridicat de antioxidanti, de vitamine A, C, E și fier. Cercetătorii au descoperit că un pahar suc de rodie ​​pe zi poate crește nivelul de testosteron cu 16-30%, îmbunătățește starea de spirit, crește libidoul, scade tensiunea arterială.
  2. Uleiul de măsline. Uleiul de măsline extra virgin reprezintă un puternic factor de creștere al cantităților de testosteron. Intr-un studiu, participantii care au consumat ulei de măsline zi de zi timp de 3 săptămâni au înregistrat o creștere cu 17-19% a nivelului de testosteron.
  3. Stridii. Conțin cantități importante de zinc ce determină o creștere naturală a testosteronului, libidoului și a numărului de spermatozoizi. Alte surse naturale de zinc, includ sardine, anșoa, caju, semințe de dovleac și somon.
  4. Nuca de cocos. Corpul are nevoie grăsimi sănătoase pentru a produce cei mai mulție hormoni, printre care și testosteron. Nuca de cocos ajută organismul să producă colesterol bun, ajută la reducerea țesutului adipos și mentinerea greutății optime. Reducerea greutății corporale este un alt mod natural ce îmbunătățește producția de testosteron.
  5. Legume crucifere. Broccoli și conopida pot ajuta corpul să excrete excesul de estrogen (estradiol) și să crească cantitatea de testosteron la unii bărbați cu până la 50%.
  6. Proteine din zer. Aceaste proteine pot să restrângă producția organismului de cortizol și prin urmare să crească efectul testosteronului deja produs. Proteinele din zer pot și stimula producția de testosteron. Într-un studiu efectuat în Finlanda, oamenii de știință au oferit participanților 15 grame de zer, atât înainte cât și după exerciții de rezistență. Biopsia musculară a arătat o creștere a producției de testosteron de pana la 25%, ce s-a menținut timp de 48 ore. Deși importante pentru producția de testosteron, totuși prea multe proteine ​​poate avea efect contrar. O dietă fără carne poate scădea producția de testosteron cu pănă la 14%, dar asta nu înseamnă că ar trebui să se mănânce cantități excesive de proteine ​​animale. Un aport excesiv de proteine ​​poate contribui la dezvoltarea unor boli cronice cum ar fi cancerul si accelerează procesul de îmbătrânire.
  7. Usturoi. Chiar dacă usturoiul nu contine nutrienții necesari pentru a produce testosteron, acesta conține alicină, un compus care scade nivelul de cortizol din organism. Cu un nivel redus de cortizol, organismul poate utiliza mai eficient resursele de testosteron deja produs.

Alte metode ce cresc producția de testosteron

  • scăderea în greutate
  • mișcarea și exercițiile fizice
  • optimizarea nivelului de zinc și vitamina D
  • reducerea stresului
  • reducerea zahărului și dulciurilor (carbohidratilor)

Citește și Pași de urmat în deficitul de testosteron

Articol de dr. Tiberiu Mihaiu, aprilie 2016

Surse:

  1. The effect of statins on testosterone in men and women, a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials.
  2. Stress Hormone Blocks Testosterone’s Effects, Study Shows
  3. Pomegranate juice intake enhances salivary testosterone levels and improves mood and well being in healthy men and women
  4. Who needs Viagra? The secret to enhancing your sex drive could be a daily glass of pomegranate juice
  5. Effect of argan and olive oil consumption on the hormonal profile of androgens among healthy adult Moroccan men.
  6. Endocrine Society, Overweight Men Can Boost Low Testosterone Levels by Losing Weight
  7. Endocrine Society, Testosterone decreases after ingestion of sugar (glucose)
  8. Testosterone’s Impact on Postmenopausal Women and Breast Cancer

 

1 COMENTARIU

  1. Se stie ca un nivel scăzut de testosteron la bărbați este asociat cu mărirea prostatei, căderea părului și anumite tipuri de cancer. Zincul are proprietatea de a creste secretia de testosteron mai ales la barbatii trecuti de 30 de ani. Eu am ales ZINKIT 10 (cate 2 comprimate efervescente/zi ) si fac cate o cura de 3 luni.

Lasa un comentariu aici